Nordisk-Baltisk musikkbibliotekkonferanse

Norsk musikkbibliotekforening arrangerer Nordisk-Baltisk musikkbibliotekkonferanse på Rockheim (Trondheim) 22.-23. oktober 2015

Tema: Musikkbiblioteket: Fra et sted for henting og lån, til et sted for skaping, deling og opplevelse

Nå er det snart Lydarkivkonferanse

Styret minner om påmelding til Lydarkivkonferansen. Hotellets frist for bestilling og garantert pris er fredag 21.9., så her er det ingen tid å miste. Hotell booker dere på egen hånd. Vår hotellavtale er med Clarion Hotel & Congress Trondheim som ligger rett ved Rockheim. Rompris: 895,- enkeltrom og 1095,- dobbeltrom, pr. natt, inkl. frokost. Ta kontakt via e-post … Fortsett å lese Nå er det snart Lydarkivkonferanse

Søk reisestipend!

Styret utlyser 8 reisestipender fra Norsk musikkbibliotekforening. Dette er en av dine medlemsfordeler i foreningen vår. 8 stk á 2000 kr til Lydarkivkonferansen http://lydarkiv.no/ Søknad sendes til Tone Nøtvik Jakobsen på epost: tone.notvik.jakobsen@nrk.no innen 1. oktober. Husk å oppgi fullt navn, adresse og bankkontonummer.

Velkommen til Lydarkivkonferansen 2018

LYDARKIV FRA A TIL Å                         Rockheim og Norsk musikkbibliotekforening inviterer til Lydarkivkonferanse på Rockheim i Trondheim, 22-23. oktober 2018. Påmelding og praktisk info kommer straks over sommeren, men sett av dagene i kalenderen allerede nå. Se vedlagte invitasjon og program for mer informasjon. Norsk Lydarkivkonferanses nettside oppdateres fortløpende: http://lydarkiv.no/ Konferansen vil foregå på Rockheim begge … Fortsett å lese Velkommen til Lydarkivkonferansen 2018

Vi har reisestipend!

Styret utlyser i år 6 reisestipender fra Norsk musikkbibliotekforening. Dette er en av dine medlemsfordeler i foreningen vår.   4 stk á 2000 kr til Lydarkivkonferansen 2 stk á 2500 kr til IAML-konferansen i Leipzig (http://iaml2018.info/home/)   Søknad sendes til Tone Nøtvik Jakobsen på epost: tone.notvik.jakobsen@nrk.no fortløpende. Husk å oppgi fullt navn, adresse og bankkontonummer.

Reisestipend til årsmøtet 15.3.18

NMBF utlyser 5 stk reisestipender á kr. 2000 for å delta på årsmøtet/bibliotekmøtet. Send en søknad til tone.notvik.jakobsen@nrk.no om du ønsker stipend. Vi i styret ber om at søknaden inneholder kontonummer og innvilgede stipend utbetales så snart bibliotekmøtet er ferdig.

Det nye styret er på plass

Her er en presentasjon av styremedlemmene   Tone Nøtvik Jakobsen, leder Epost: tone.notvik.jakobsen@nrk.no Utdannet bibliotekar 1985-1988, musikk mellomfag fra Universitet i Oslo 1988-1990. Begynte å jobbe som musikkbibliotekar i NRK i 1990. Startet i Notebiblioteket, ble bibliotekleder i 1996. Fortsatte i Platebiblioteket, der jeg hadde spesielt ansvar for klassisk musikk og var katalog-ansvarlig 1996-2010. Fra … Fortsett å lese Det nye styret er på plass

Reisestipender 2017

Vi minner om reisestipender for å delta på det nordiske IAML-kurset for musikkbibliotekarer i Gøteborg i juni. Program vedlagt her. Mark_the_music_v2. 6 stipender a kr 2500 til IAML Gøteborg = 15 000 Behandlingen skjer etter «først-til-mølla»-prinsippet og behandles fortløpende i styret. Fortsatt er 5 stipender ledige.

Velkommen til årsmøte torsdag 27. april!

Årsmøtet holdes i år Torsdag 27. april i NRK. Sted: NRK Skuespillerfoajeen, Radiohuset Tid: 16.30 Saker fra medlemmene som ønskes tatt opp på årsmøtet må sendes styret senest 3 uker før møtet musikkbibliotekforeningen@gmail.com