Nordisk-Baltisk musikkbibliotekkonferanse

Norsk musikkbibliotekforening arrangerer Nordisk-Baltisk musikkbibliotekkonferanse på Rockheim (Trondheim) 22.-23. oktober 2015

Tema: Musikkbiblioteket: Fra et sted for henting og lån, til et sted for skaping, deling og opplevelse

Det nye styret er på plass

Her er en presentasjon av styremedlemmene   Tone Nøtvik Jakobsen, leder Epost: tone.notvik.jakobsen@nrk.no Utdannet bibliotekar 1985-1988, musikk mellomfag fra Universitet i Oslo 1988-1990. Begynte å jobbe som musikkbibliotekar i NRK i 1990. Startet i Notebiblioteket, ble bibliotekleder i 1996. Fortsatte i Platebiblioteket, der jeg hadde spesielt ansvar for klassisk musikk og var katalog-ansvarlig 1996-2010. Fra … Fortsett å lese Det nye styret er på plass

Reisestipender 2017

Vi minner om reisestipender for å delta på det nordiske IAML-kurset for musikkbibliotekarer i Gøteborg i juni. Program vedlagt her. Mark_the_music_v2. 6 stipender a kr 2500 til IAML Gøteborg = 15 000 Behandlingen skjer etter «først-til-mølla»-prinsippet og behandles fortløpende i styret. Fortsatt er 5 stipender ledige.

Velkommen til årsmøte torsdag 27. april!

Årsmøtet holdes i år Torsdag 27. april i NRK. Sted: NRK Skuespillerfoajeen, Radiohuset Tid: 16.30 Saker fra medlemmene som ønskes tatt opp på årsmøtet må sendes styret senest 3 uker før møtet musikkbibliotekforeningen@gmail.com

Reisestipender til Lydarkivkonferansen 17.-18. oktober

Musikkbibliotekforeningen har utlyst 4 reisestipender á 2500 kr til årets Lydarkivkonferanse i NRK i Oslo. Her er det bare å kaste seg rundt og søke! Send søknaden til Norsk musikkbibliotekforening v/ kasserer Jorunn Eckhoff Færden. E-post: jorunn@bergenbibliotek.no Påmeldingsfristen er i morgen. Vi sees vel der? 🙂   Påmelding

Visste du? Musikkbibliotekforeningen har fått nytt styre!

Her er en presentasjon av styremedlemmene   Tone Nøtvik Jakobsen, leder Epost: tone.notvik.jakobsen@nrk.no Utdannet bibliotekar 1985-1988, musikk mellomfag fra Universitet i Oslo 1988-1990. Begynte å jobbe som musikkbibliotekar i NRK i 1990. Startet i Notebiblioteket, ble bibliotekleder i 1996. Fortsatte i Platebiblioteket, der jeg hadde spesielt ansvar for klassisk musikk og var katalog-ansvarlig 1996-2010. Fra … Fortsett å lese Visste du? Musikkbibliotekforeningen har fått nytt styre!

Fontes har blitt e-tidsskrift

Tidsskriftet Fontes Artis Musicae er nå elektronisk tilgjengelig. Vi har mottatt følgende e-post fra redaktør James P. Cassaro i Fontes:

Årsmøteinnkalling

Det kalles herved inn til årsmøte i Norsk musikkbibliotekforening, onsdag 27. april 2016, kl. 16.00 på Deichmanske bibliotek, Hovedbiblioteket, Arne Garborgs plass 4, Oslo.

Norsk lydarkivkonferanse 2016

Norsk lydarkivkonferanse arrangeres 17. og 18. oktober 2016 på Marienlyst, Oslo.
NRK er vertskap, og i programkomiteen sitter
Nora Haneborg Finne (NRK)
Vigdis Sjelmo (Rockheim)
Trond Valberg (Nasjonalbiblioteket)