Velkommen til årsmøte 15.3.18 i Sandefjord

Kjære medlemmer i NMBF: Godt nytt år!

Vi har i år valgt å legge vårt årsmøte til Det 76. norske bibliotekmøte i Sandefjord. Nærmere bestemt torsdag ettermiddag 15.3. kl. 17.30 på Sandefjord bibliotek.

Det kommer mer informasjon og årsmøtepapirer etter hvert, men nå ber vi deg av å sette av datoen og kanskje melde deg på Bibliotekmøtet. (OBS! Det er early bird-priser med frist 14. januar).

Dagen etter, fredag 16. mars kl 10.15-11.15  har foreningen dette innslaget på møtet, og vi håper dere får lyst til å reise til Sandefjord av den grunn:

Musikk i biblioteket

Arrangør: Norsk Musikkbibliotekforening

Foredragsholder: Håvard Rem (Forfatter)

Den enorme digitaliseringen de siste årene har gjort det langt enklere både å lese, lytte til og tilegne seg kunnskap om både bøker og musikk via PCen hjemme. Likevel er det stor forskjell på den jungelen som finnes på nett og den tradisjonen bibliotek har for å ta vare på og systematisere materiale og kunnskap. For lydfiler, plater, sangpoesi og noter, som det til og med på bibliotekene har vært utfordringer med å implementere i et velordnet biblioteksystem, er det viktig å fokusere på bibliotekenes unike rolle som formidlere av kunnskap og som tilbydere av relevant materiale.